fredag 31 mars 2017

Rasist?

Jag visste inte om jag skulle lägga upp detta eller inte men ju mer jag tänker på det desto argare blir jag .
Jag var till sjukhuset igår och lämnade nya prover då de hade kasserat mina utan att odla på dem...

Jag behövde inte gå in stora ingången utan gick via förlossningen och akuten. Mitt i utanför dörren står en kvinna och en man och röker.
Inte på sidan, inte två meter ifrån eller ön bättre inte utanför sjukhusområdet som de überstora skyltarna hänvisar till utan MITT I DÖRREN!

Jag skulle få gå igenom ett moln av rök för att komma in.

Jag sa : ursäkta men det är rökfritt pp hela området här !

Kvinnan bara tittade på mig och mannen tog ett halvt steg åt sidan och mumlade något som jag hoppades att jag hörde fel...
" ursäkta vad sa du?" Sa jag och vände mig om.
" rasist". sa mannen.
Jag ska ärligt säga att jag blev förvånad över att en sån kommentar kom på en sådan upplysning .
Jaha, svarade jag, och vad grundar du det på?
Du säger till mig att jag inte får röka .
Suck.
Ja och det hade inte spelat nån roll vilken nationalitet som stått här så hade jag saft till.
Du är rasist ,svarade mannen.

Jag insåg att en förnuftig diskussion aldrig skulle ta plats här och gick.

2 kommentarer:

  1. Så jäkla larvigt att säga en sån sak. Alltså rasistkommentaren.

    SvaraRadera
  2. Ja det kändes lite onödigt. Jag vill välja själv om jag ska röka eller inte och inte tvingas gå igenom en dimridå av rök när jag ska in på ett sjukhus dessutom. Då spelar det ingen roll vilket land man kommer ifrån!

    SvaraRadera