lördag 8 april 2017

Hjärta och härdsmälta.

Ja vad kan ett inlägg handla om en sån här dag om inte gårdagens terroristattack.
Det tar fram så många olika känslor i mig om människor.


Den som inte kunde tro att detta skulle hända här lever i en fantasivärld. Jag har nästan väntat på ett inbördeskrig, så att det sker en sådan här sak är väntat.
Vi låter människor komma till vårt land och få boende och trygghet. Som tack återvänder många och krigar för en religionssyn vi aldrig kan förstå. När de kommer tillbaka så ska vi se till att de får psykologhjälp och återgå till ett normalt liv igen, istället så visar det sig att vi nu haft medborgare som varit inblandade i två terrorattacker.

Ja kasta rasiststämpeln i ansiktet på mig det är så enkelt, men detta är tyvärr ren fakta och jag börjar bli trött på daltandet med extrema fundamentalister oavsett religionstillhörighet. Men vi lever i ett land som är grundat på kristna värderingar och lagar, och om detta inte passar så måste man som individ välja att bo i ett land där andra delar samma filosofi. Jag skulle inte flytta till ett muslimskt land. Och kom nu inte och säg att de inte har ett val. Har man inget val så är man väldigt ödmjuk till den hand som sträcks ut.

Jag blir också så utmattad på dessa "gilla-letare " på socialmedia.
Kan inte människor vara snälla och givmilda mot varandra alltid?
Nej.
Om ingen ser och om man inte får ett "gilla" så är det inte många som har nån lust att vara givmild.
Vad är det för vits att swisha pengar till någon om man inte gör en printscreen, lägger upp den och får 156 gilla på den?
Jag vet människor som inte knappt hälsar på stan, eller som aldrig skulle lägga två fingrar i kors om jag bad om hjälp , men att leka omtänksam i offentligheten går bra.
Le mot din granne, ge en blomma till någon som behöver, ring en vän du inte pratat med på länge.
Be nice. Always.

Stockholm i våra hjärtan. Always.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar