måndag 10 april 2017

Overkligt

Helgen har gått lite i slowmotion. Vi har följt nyhetsrapporteringar på tv och i radio.
Vi har hunnit med mer saker också men det tar jag i ett annat inlägg.
Jag vill dröja kvar lite vid helgens otäcka händelse.

Det är nu ytterligare en person som blivit utvisad som gör ett så grovt brott.
Jag undrar hur tankarna går när man blir utvisad.
Är det så att man får en sån panik att man tänker att man gör ett grovt brott så man får stanna i landet även om man är inlåst hela tiden.

Jag anser att vi kanske borde se över sättet att hantera asylansökningar.

Det borde finnas ett särskilt boende i varje kommun och är det fullt så kan man alltså inte stanna för att söka asyl.
Under tiden som ärendet behandlas så får man alltså bo i detta boende och när man får avslag så eskorteras man direkt ut ut landet.

Idag tycks de inte hålla koll på var någon är som utvisas...

Jag är inte insatt i migrationsverkets arbetssätt utan uttrycker bara en oro för att bli attackerad av en missnöjd asylsökande med avslag.

Idag tänker jag delta i den nationella tysta minuten och tänka på de liv som gick förlorade i denna onödiga attack och hoppas på att även mördarens barn får en bra framtid trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar