onsdag 16 augusti 2017

Höstskörd

Igår har jag kunde jag vara ute hela dagen med E,  bloggat, läst, ja varit ute helt enkelt. En härlig sommardag har det känts som om inte grannens höstskörd hade startat.
Nej, jag är inte störd av den på det sättet men höstskörd är HÖST.
Jag vill inte än!

Jag har inte hunnit bada ute än i år ens! Det har ju inte känts som isarna har släppt och det måste man ju vänta ut liksom.
Den här sommaren bara försvann som ett snabbtåg och jag blev kvar på perrongen. Så jag får väl vänta till nästa år då.

Men jag måste säga att det är alltid lika fascinerande att se dessa stora monster-maskiner skörda. Vi  har alltid skördat men våra åkrar sitter inte ihop på det stora sätt som de gör här nere och därför har vi inte lika stora maskiner.
Men jag saknar allt som har med skörd att göra även om det alltid varit slitsamt och svettigt.
Att sitta i traktorn och köra är ändå något speciellt och kopplat till så många minnen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar