måndag 11 september 2017

Uppdatering hus

Jag inser att jag inte uppdaterat ang renoveringen på länge.
Inte så konstigt då vi haft lite annat att göra med dop osv.
Men i helgen blev det ett ryck igen. Vi , eller min man gjorde det mesta, grävde ut mera jord för att få in singel, isolering , golvvärme och betong i huset.
Problemet, ett angenämt sådant, är att vi har en jordkällare under huset. Stora stenar sticker upp ur golvet och ser ut som ryggen på en stegosaurus! Så nu kan vi säga till E att vi har en dinosaurie begravd under huset, eller ,nä förlåt nu skenade fantasin iväg!

Hur som helst. Vi började på lördagen, pappa hade skjutning på skjutbanan och skulle inte var med så jag skulle köra traktorn och skopan för att tömma all sand och jord. Första skopan ute och tömd, då lägger traktorn av och startar inte.
Soppatorsk!
Men det gjorde inte så mycket då vi kunde tömma skottkärrorna med grus bredvid min fina hög med matjord. Det blir jättebra planteringsblandning sedan.
Jag fick hjälp av Birk att göra rent källartrappan , sedan fortsatte jag med garagenedfarten. Det har inte skrapats varken trappsteg eller väggar rent från mossa på ett tag så vi hade lite arbete att göra.

På kvällen var det iläggning av kräftburar och upptagning tidigt på söndagsmorgon så det var trötta jobbare som fortsatte gräva. Ja den ena tappade vi då han ville ligga i stugan och läsa.

Allt hann vi inte med så det blir en gräv-helg till innan det kan fyllas upp igen.
Jag vill så gärna att min man ska få BYGGA nu och inte riva mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar